אופנוענות ישראלית... במשקל זבוב.
 

כביש 8993: קצה העולם – צפונה

 

איפה ?

אנחנו נשארים בחוג הקוטב הצפוני (של ישראל לפחות), אחרי שסיקרנו את כביש 886 אנחנו ממשיכים מערבה, ומסיימים קרוב לים ליד חוף אכזיב.

אז מה המסלול ?

המסלול שלנו מתחיל במושב “זרעית”, בקודקוד העליון של הגליל המערבי, קרוב יותר בעצם לכפרים הסונים של דרום לבנון יותר מכל מקום אחר. מהיציאה מהמושב עולים על כביש “8993” לכיוון מערב, כששמורת “נחל-בצת” צמודה אלינו משמאל, וגבול לבנון מימין. למעשה זה קטע הדרך הכי קרוב לגבול במסלול שלנו, במרחק נגיעה ממש.

ממשיכים עם הכביש עוד מערבה: חולפים על פני הקיבוץ “אדמית” ו”פארק אדמית” שנמצא מיד אחריו: פארק קק”ל עם פינות ישיבה, צל, נוף, ולמי שרוצה אפשר להגיע רגלית למערת קשת. כן זאת מהטיולים השנתיים .

מיד אחרי הפארק הכביש מתחיל לרדת מטה בפיתולים משובחים וחדים (הקטע האהוב עלינו בכביש, פרטים בהמשך הפוסט). וזהו, הכביש מסתיים לו ב”צומת אדמית” עם החיבור לכביש 899 (כביש הצפון) ובחזרה לציוויליזציה .

באופן כללי אפשר לחלק את הכביש הזה לשני חלקים: שני השליש הראשונים מהמושב זרעית לקיבוץ אדמית הם נסיעה רגועה יחסית (בהתחשב בעובדה שאנחנו עם רגל אחת בלבנון), עם פיתולים רגועים ללא שינויי גובה משמעותיים.

השליש האחרון לעומת זאת הוא גולת הכותרת המוטורית של המסלול: חמישה קילומטרים של ירידה תלולה, עם שינויי גובה משמעותיים מאוד, ועשירה בפיתולי “שמינייה” נהדרים, עשרה לצורך העניין! הירידה הזאת היא מהמהנות באזור ובאופן אישי, אחד מקטעי הכביש האהובים עלינו ביותר בצפון. עד כדי כך.


למה לנסוע לשם?

  • כל ההטבות שכביש צפוני יכול להציע בחבילה אחת: ירוק (בעיניים, בעיניים), נופים ונקודות עצירה מושלמות, ומזג אוויר אידיאלי, גם בקיץ.
  • פיתולים בכל קשת הרמות: מדובר על קטע כביש של לא יותר 13 קילומטרים, קצרצר על לא קיים במונחים של כביש ראשי, אבל 13 הקילומטרים האלה מחביאים בתוכם את כל ספקטרום הפניות האפשרי: פתוחות ורגועות ועד פניות “פרסה” סופר חדות ומאתגרות. כולל שינויי גובה חדים. ראו הוזהרתם.
  • איכות אספלט טובה-עד מצוינת.
  • נוף צפוני משובח.

איך רוכבים שם?

כמו שאמרנו את הכביש אפשר לחלק לשניים: הקטע הראשון והרגוע באמת יתאים לכולם, סופר-מוטו או קטנועים, אבל את השליש האחרון שהוא ירידה מפותלת ונהדרת שאנחנו מאוד אוהבים באופן אישי – אנחנו ממליצים מאוד לעשות רק עם ניסיון רכיבה משמעותי.

למי מתאים?

שני שליש ראשונים: כולם, שליש אחרון: שהרוכבים המנוסים ימשיכו.


 

איפה לעצור לקפה ותמונות ?

היישובים אדמית וזרעית: תמיד כדאי להיכנס להציץ, מבטיח שתמצאו בתי קפה, מסעדות, ואטרקציות מקומיות.

“פארק אדמית” שנמצא מיד אחריו: פארק קק”ל עם פינות ישיבה, צל, נוף, ולמי שרוצה אפשר להגיע רגלית למערת קשת. כן זאת מהטיולים השנתיים .

מצפה איתן: נמצא ממש על הפיתול הראשון (או השני אבל מי סופר..) קיצר עברתם את פארק אדמית מהפסקה הקודמת? 300 מטר אחרי מצד ימין של הדרך, על הפיתול, נמצא שביל הליכה קצר, שאתם תיסעו אותו עם האופנועים (אבל לא אני אמרתי לכם) ויפתח מולכם “מצפה איתן” על שם איתן לבב – לוחם בצנחנים שנפל במלחמת לבנון הראשונה. המצפה עצמו הוא מקום מיוחד ואולי האהוב עלינו בדרך: נוף מטורף, תצפית מעולה, שולחנות, צל, וגם צרעות, שימו לב.

ממה להיזהר?

כמו כל כביש צדדי בצפון הארץ ובכלל – בעלי חיים מקומיים, מקומיים, ורוכבי אופניים, לכולם מכנה משותף של נטייה לחצות את הכביש לאורכו ולרוכבו בלי התרעה מראש, אז שימו לב. וכן, גם הצרעות של מצפה איתן.

השאר תגובה