אופנוענות ישראלית... במשקל זבוב.
 

“מעלה עקרבים”

מצגת זאת דורשת JavaScript.

כבישים 225 ו-227 – מעלה עקרבים.

  • *עדכון!*  – נכון ל09.05.2018 , מעלה עקרבים סגור לתנועה עקב נזק גדול לדרך בגלל הגשמים. חלק מהכביש הרוס ושמו שער ברזל משני הכיוונים. אל תסעו לשם.

איפה ?
בנגב המזרחי, דרומית למכתש הקטן. מדובר על קטע דרך שמורכב משני כבישים – 225 ו-227 היפיפים, מעלה עקרבים נמצא בשליש האחרון של הטיול. תחילת המסלול הוא בעיר ירוחם והסיום ב”צומת עידן”, שעל כביש 90.
אני מעדיף לנסוע מצפון לדרום ובעצם “לרדת” את הדרך, וכך חווית הנוף חזקה יותר. אבל כמובן שניתן לעשות את המסלול הפוך (להתחיל בצומת עידן ולסיים בירוחם), וכך במקום לרדת את הדרך ואת הפיתולים המפורסמים של מעלה עקרבים – תעלו אותם. אם ככה אתם מעדיפים אני לא כועס.

מה המסלול ?
בירוחם עולים על כביש 225 , נוסעים עליו כ13 קילומטרים (בדרך ניתן לראות גזעי-דקלים מאובנים וחולות צבעוניים לצד הדרך). לאחר כ-13 קילומטרים על תגיעו לצומת הסתעפות, פונים שמאלה לכביש 206 ונוסעים עליו כשני קילומטרים בלבד עד להסתעפות נוספת ימינה, שבא עולים על כביש 227 המפותל והיפיפה שלוקח אתכם דרך לב ליבו של נוף מדברי במיטבו. אחרי 15 קילומטרים תגיעו ל“מעלה עקרבים” – אותם 18 פיתולים חדים אך יפיפים, אחריהם נשארו לכם 18 קילומטרים עד צומת עידן.

למה לנסוע לשם ?
תצפית גבוהה על נוף מדברי מדהים. \ 18 פיתולים חדים ומאתגרים . \ מתי פעם אחרונה הייתם בירוחם?

איך רוכבים שם ?
בזהירות יתרה. הפיתולים החדים (מאוד) צמודים לתהום משני הצדדים רוב הזמן, אז פה זה לא הזמן לבחון כמה אתם יכולים “לגרזן” או להשכיב את האופנוע. בנוסף מצב האספלט: שכמו שרשמתי בסיקור שלי על כביש 10 – גם פה האספלט ישן מאוד ולא מתוחזק במיוחד, רווי בסדקים בורות והפתעות כמו אבנים וחצץ מידי פעם.

למי מתאים ?
מצב האספלט מאתגר, אבל לא מצריך אופנוע שטח, אלה ערנות ונסיעה זהירה כי הדרך צמודה לתהום ואין מעקה בטיחות מסודר מלבד חביות ברזל חלוד כמו שאתם רואים בתמונות. החביות מוסיפות לפוטוגניות ולאווירה הפוסט-אפוקליפטית המגניבה.. במילים אחרות הן פשוט נראות טוב – אבל אל תבנו עליהן שיצילו אתכם.

מה לקחת ?
מדובר בנסיעה של 48 קילומטרים מירוחם עד כביש 90 (או הפוך, כאמור) אז מבחינת דלק אם יש לכם מיכל סטנדרטי אתם מסודרים. מה כן? פק”ל קפה כמובן מתבקש כמו בכל טיול למדבר, לעצירות צילומים ושאיפת אווירה עם קצת אבק. בהצלחה.

3 Comments

  1. בן

    עידכון מ 1.5.19
    מעלה עקרבים סגור. ניתן להגיע מלמטה מכביש 90 ולעשות את ההיקפי.לעלות במעלה רומי ולרדת בנחל גוב.החניה ברחבה בתחתית מעלה עקרבים.בדיוק בחסימה.יש בנחל רק גב אחד מלא מים מסריחים בלבד.

השאר תגובה